Meningslösheter

Jag känner att det är dags att skriva ett inlägg igen. Det är en smått brännande känsla i min vänstra testikel som började i förrgår morse och sedan har rört sig sakta men säkert längs min pelvis och upp mot min högra bröstvårta i en 25-gradersvinkel. Jag trodde först att det var kärlek, men sen insåg jag att det snarare var det smutslitterära kallet som gjorde sig påmint i mina ädlare delar. Eller cancer.

Midsommar, lidsommar, ridsommar, kidsommar, nidsommar, kvidsommar, fridsommar, blidsommar.

Förra helgen bjöd på en synnerligen minnesvärd celebration av sommarsolståndet. Släkt och vänner av alla årsmodeller samlades på en loge där mat och dryck i osannolika mängder mättade och berusade alla sinnen i kombination med en härlig sommarnatt. En ypperlig svensk midsommar. En låt skrevs dagen efter i samarbete med Jestskrifarjosef och en pojke vars far lider av svårartade aggressioner, ofta triggade av ovannämnde sons okonventionella uppträdande. Midsommarlåten skall spelas in och läggas upp så fort jag känner inspirationens kackadua knacka lätt på min axel med sin galanta näbb och färgglada fjäderdräkt. 

Jag drack öl igår med en vän som jag inte träffat på över året. Var en mycket trevlig och avslappnad afton med mången fantastisk anekdot om oskulder förlorade till 55-åriga sjökapteninnor med sadistisk läggning, svekfulla vänner och allehanda andra erfarenheter som man kan dela med sig av till sina barnbarn framför julbrasan.

Nu är jestskrifarjosef än en gång på besök i mitt varma välkomnande hem, och vi ämnar dricka öl och ondgöra oss över människorasens eviga mångfald av enfald. Kanske förärar vi senare Debaser eller Dubliners med en visit, vem vet, men säkert är att det blir en magnifik afton.

Lycka och välgång
H

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0